Reisverslag Thailand

Bent u op zoek naar leuke en interessante reisverslagen over Thailand? Op Rondreisthailand.net vindt u naast rondreisinformatie, reizen en aanbiedingen ook een overzicht van leuke reisverslagen en reisverhalen van reizigers. Lees de uitgebreide reisverslagen van verschillende reizigers en laat u inspireren voor het ondernemen van een rondreis door Thailand.

Bent u al in Thailand geweest? En wilt u uw Thailand ervaringen delen met de andere bezoekers van RondreisThailand? Stuur dan uw reisverslag in, en help ons en de bezoekers van de website.

Reisverslag 15 daagse rondreis door Thailand

(G. Roovers - Dordrecht - Fox Reizen)

Dag 1 : We zijn 23 September weggaan vanaf Schiphol met China Airlines, geland in Bangkok.

Dag 2 : Hebben we een geweldig lunch/buffet gehad in het hoogste gebouw van bankok, het Bayoke Tower. Met rondom uitzicht op Bangkok op 309 meter hoog.
In de avond een romantische rondvaart met een buffet op de Chao Praya rivier, heel mooi alles is verlicht.

Dag 3 : Fietstocht door Bangkok met een nederlandse gids van Ko van Kessel die de fietsen verhuurt. De rondrit voert langs prachtige steegjes van Bangkok, waarbij je ook nog een tempel bezoekt. Echt een aanrader want je proeft en ruikt de stad. De Thai is heel gastvrij en zijn heel vriendelijk onderweg. Er is ook een grote markt waar van alles te koop is.

Dag 4 : Bezoek Koningklijk paleis en een bezoek aan een markante stadstempel. Alles draait hier om de koning Boemibol en zijn vrouw. Als je de tempels bezoekt moet je binnen je schoenen uit en de dames moeten schouders bedekken en lange broeken aan of een rok tot onder de knie anders kom je er niet in. Daarna hebben we door de khlongs gevaren dit zijn kleine kanalen door de binnenstad van Bangkok met snelle smalle boten. In de avond zijn we naar de Siarn Niramit the Thai culture show geweest, een aanrader, het theater is van Joop van Den Ende. Het is een show over de historie en cultuur en kunst van Thailand er treden zelfs olifanten op.

Dag 5 : Zijn we naar de drijvende markt van Damnoen Saduak in Ratchaburi geweest met een smal snel bootje (wat varen die schippers hard zeg) we zagen onderweg ook nog een Varaan op de kant liggen. En er zit daar ook heel veel vis. Daarna zijn we naar Kanchasburi gereden met de bus voor een bezoek aan het ere kerkhof van de werkers aan de brug over de rivier de kwae spreek uit als kwe bekent van de film bridge over de river Kwai. Er is daar ook een museumzeer de moeite waard en als je daarna op het kerkhof loopt waar de Nederlanders liggen, gaan de haren overend, wat hebben hebben die mensen geleden. Daarna ook nog een treinrit gehad over het befaamde spoor langs de rivier de kwae.

Dag 6 : Richting Phitsanulok in Ayutaya twee mooie tempels bezocht heel mooi allemaal.

Dag 7 : Vandaag vertrokken naar Chiangrai een lange busreis onderbroken door een bezoek aan het Sukhothai Historical park alwaar we gefietst hebben ,het park staat nu onder water en de monumenten op instorten. Verder met de bus richting Sri Satchanalai waar we heerlijk geluncht hebben en verder door een prachtig berglandschap naar ons resort in Chingrai. Alle hotels en resorten zijn trouwens heel mooi en netjes.

Dag 8 : We verlaten ons resort met de bus en gaan richting de Mekhong delta naar de gouden driehoek waar Laos, Burma en Thailand bij elkaar komen, ook hier weer een mooie rondvaart op de Mekhong rivier. We zijn ook een uurtje in Laos aan de overkant wezen marten heel leuk, en je steunt de bevolking door spulletjes te kopen op de markt.
Daarna zijn we met de bus de bergen in gereden en later met twee kleine busjes nog verder het bebied in om twee nog daar levende bergstammen te bezoeken. De stammen heten de Yao en de Akha stam. Van onze gids hoorde ik dat ze gesteund worden door de staat ,om de stammen in ere te houden. Ze hebben wel stromend water en rijden met grote auto's. Maar het is wel leuk om in hun hutjes en huizen te kijken hoe ze leven.

Dag 9 : We rijden richting Changmai en we hebben onderweg een parasol fabriek en zijde weverij bezocht in San Kampaeng/Borsang. Heel leuk zoals die mensen alles nog met de hand maken. Je kunt er op je mobiel of tasje een olifantje laten schilderen of zoals een medereiziger van onze groep een smurf laten zetten. In de avond hebben we een diner gehad in Chiang mai waar we aan een Khantoke (is een laag tafeltje ) zaten alleen wel met ons benen in een bak zodat we gewoon zaten, wij zij tenslotte geen Thai die met hun benen gekruist
op de grond zitten. Onderwijl werd er een show opgevoerd met tradionele dans en muziek.

Dag 10 : We rijden vanuit ons hotel naar Mae Than, 60 km noordelijk van Chiangmai, alwaar we een olifanten school bezoeken. Er werd een leuke voorstelling gegeven met voetballende olifanten en daarna een rondrit op de rug van een olifant. Daarna in een door twee ossen voorgetrokken kar een ritje gemaakt. We zouden ook nog gaan varen in een Raft maar de rivier was heel erg gestegen en dat werd te gevaarlijk. In de middag kun je ook naar een massage salon gaan als je wilt. Dat kost je dan 100 Thaise Bath (€ 2,50), geen geld natuurlijk want je wordt 2 uur gemasseerd.

Dag 11 : Vanuit ons hotel met de bus naar de op 1100 meter hoog gelegen Tempel Wat Prhatat Doi Suthep. Met een prachtig uitzicht over de stad. Je kan de trap nemen 309 treden op maar voor de luie mens is er een lift naar boven. In de middag zijn we verder gegaan naar de Jungle om daar van de jungle flight te genieten, dat is een vlucht via kabels door de toppen van de hoge bomen heel leuk om te doen kost 2200 Bath (€ 55.00) maar zeer de moeite waard. Je moet trouwens geen hoogtevrees hebben. Er zit ook een afdaling recht naar beneden in van 45 meter. Ik ben 61,5 jaar en heb genoten als een klein kind. Er gaan twee begeleiders mee die je van boom tot boom steeds vastklikken met je tuigje aan de staalkabel waaraan je hangt. Er zijn plannen om een kabel te maken van 1500 meter. Dan hang je wel even in de lucht. In de avond kun je lopend de stad in er zijn allerlei nachtmarkten en er zit een Belg. Zijn restaurant heet Benelux en hij serveert patat met frikadellen.

Dag 12 : Zouden we met de nachttrein naar Bangkok gaan maar door het hoge water gecanceld en hebben we in onze luxe vip bus doorgebracht ,weet je dat de chauffeur maar 100 bath per dag verdient. Ook niet verkeerd maar de trein had romantischer geweest. In Changmai worden we naar het platteland gereden voor een fietstocht over het platteland langs de rijstvelden en een bezoek aan een Thais crematorium. De gids vertelt hoe de Thai afscheid nemen van hun dierbaren, echt heel wat anders dan bij ons. Daarna volgt in de nacht de busreis naar Bangkok.

Dag 13 : Zitten we in een mooi hotel in Pattaya. Bekent van de mooie stranden en het uitgaansleven. Je kunt er heerlijk eten en drinken er zit ook een Hollander. Het restaurant heet, Ons moeder, en die serveren heerlijke kipsate met friet of biefstuk wat na al die dagen Thai food een verademing is. Het doet ons allemaal weer verlangen naar ons kouwe kikkerlandje.

We zijn 7 Oktober met de bus naar het vliegveld gegaan voor de nachtvlucht naar Nederland al met al een geslaagde reis en voor herhaling vatbaar.

Kijk voor meer reisverhalen op GlobeTrekker.nl